
dr Katarzyna Ziębakowska-Cecot
Katedra Pedagogiki i Psychologii
Wydział Filologiczno-Pedagogiczny, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu
Wydział Filologiczno-Pedagogiczny, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu
- Strona główna
- Współcz. koncepcje wych. przedszkolnego I
- Metodyka edukacji przyr. i społecznej
- Pedagogika przedsz. i wczesnoszkolna
- Współcz. koncepcje wych. przedszkolnego II
- Projektowanie i ewal. zaj. w ed. techn. i komp.
- Seminarium
- TIK w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Kontakt
- Blog „Pedagogika dla każdego”
- Intensive Programme 2013-2014
- Comenius Regio 2013-2015
Start
-> Metodyka edukacji przyrodniczej i społecznej z elementami etyki -> Literatura
:: Literatura podstawowa ::
Metodyka edukacji przyrodniczej i społecznej z elementami etyki ( Pedagogika )
sem. letni 2019/2020
sem. letni 2019/2020
:: Literatura podstawowa ::
- Budniak A.: Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Podręcznik dla studentów, Impuls, Kraków 2010
- Jąder M.: Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi, WSiP, Warszawa 2005
- Jadach B.: Cztery pory roku z teatrzykiem u boku. Scenariusze inscenizacji uroczystości przedszkolnych, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2011
- Klus-Stańska D.: W nauczaniu początkowym inaczej: scenariusze zajęć, Wyd. 2, Impuls, Kraków 2003
- Krzyżewska J.: Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej. Cz. I-IV, Suwałki.
- Niewola D.: Jesteśmy aktorami. Scenariusze teatrzyków dziecięcych, Impuls, Kraków 2012
- Niewola D.: Zabawy inscenizacyjne o tematyce przyrodniczej, Impuls, Kraków 2012
- Parczewska Teresa: Metody aktywizujące w edukacji przyrodniczej uczniów klas I-III, Wyd. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2005
- Twórcze działania przyrodnicze i matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej, Alicja Komorowska-Zielony (red.), Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2008
- Arndt M., Barwinek H.: Przyroda przeżywana i obserwowana z dziećmi przedszkolnymi, WSiP, Warszawa 1988
- Chauvel D., Michel V.: Pierwsze doświadczenia naukowe przedszkolaka, Cyklady, Warszawa 1999
- Dymara B., Michałowski S., Wollman-Mazurkiewicz L.: Dziecko w świecie przyrody, Impuls, Kraków 1998
- Elbanowska S., Przyroda nieożywiona w wychowaniu przedszkolnym, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1983
- Elbanowska-Ciemuchowska S., Zainteresowania młodzieży naukami ścisłymi: diagnoza stanu zainteresowań wybranych grup wiekowych oraz propozycje ich kształtowania, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2010
- Frątczak E., Frątczak J.: Edukacja ekologiczna dzieci w wieku przedszkolnym, Kujawsko-Pomorskie Studium Edukacyjne, Bydgoszcz 1996
- Frątczak E., Frątczak J.: Kącik przyrody w wychowaniu przedszkolnym, Kujawsko-Pomorskie Studium Edukacyjne, Bydgoszcz 1979
- Klus-Stańska D., Nowicka M.: Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Impuls, Kraków 2009
- Lelonek M.: Kształtowanie pojęć z przyrody nieożywionej w nauczaniu początkowym, WSIP, Warszawa 1984
- Artykuły nt. edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej (prasa, Internet)